Sunday, December 14, 2008

mat rempiit..

ngape mat rempit skrg nih makin kuang hajoo!!

sabtu mlm minggu..

aku, faizal dgn zam ekon pergi litar pasir gudang untuk tengok acara sprint test terakhir bagi tahun 2008..banyak gak acara yang besh mlm tu..dengan kereta terbabas...sampai je kat pit kitorang terus pergi kat pit yang menempatkan memember zam..dalam hati aku berkata gempak gak motor mamat nih..dgr citer ade ranking...lepas lalu kat pit member zam..kitorang pun berlalu ke arah pit pomen aku..i.z autowork..herm..kali nih dia bawak turun gak kereta kancil tuh...bangge gak aku tengok bila jentera kancil menggunakan hati dan jantung kenari 1.0 di kacuk turbo..perrgh..bagi yang tak penah tengok mesti dier taksub dan terkejut...tapi aku dah biase dah dgn kereta tuh..mane tak nye..enjin kereta aku di turunkan sebelah kereta tu..tu yang aku tak heran tu...

lepas sesi mentelaah kereta dgn motor tuh..kitorang pun naik lah kat atas pit..kalau waktu siang memang panas terik beb..oh lupe plak..sebenarnye malam tu aku demam..sebelum kuar aku sempat telan activefast..tapi tak datangkan apape makne pun...

naik je atas..masyaallah..lautan di penuhi manusia..ramai gak umat mlm minggu nih..agak mak bapak diorang tak marah ke diorang balik lambat...kitorang pun berdiri lah dalam sejam sementara nak tunggu port yang terbaik..

lepas aksi mat rempit..sesi untuk bebudak kereta plak...jentera2 seperti vtec turbo..mivec..l2s turbo..l5 turbo....smue ade..dalam hati aku kalau polis dan jpj buat rush ni mesti bes..kereta aku pun mesti kene sebab aku blom endos lagi...

lepas acara tuh berakhir..kitorang pun balek lah...mase balek je aku nak menghadap jem lah pulak...aduss...pening kepale aku..bebudak nih besh lah..aku yang drive nih ape cer...

dengan rasa tak puas ati dengan bebudak nih sebab aku dirve..aku pun meneruskan perjalanan..aku redah je lah jem tuh..

lepas kua dari pintu masuk..aku pun tengok lautan mat-mat kereta dan moto tengah lepak..balam ati aku dah agak dah yang roadblock memang banyak mlm nih..lepas sikit jalan masuk tuh sah ade roadblock..akupun tak senang duduk..kiri kanan polis dah standby kon..kayu..cota...kalau aku larik nih mesti tak lepas..bile tibe turn aku..kebetulan ade sorang mat rempit main langgar je road block tu..nasib die lepas..kalau die tak lepas..aku rase beliau mesti dah jadik korban mlm tuh..wakaka..so lepas tuh je aku pun meneruskan perjalanan ke rumah...

No comments: