Tuesday, July 28, 2009

aku menjadi suri rumah

ini adalah rutin baru yang aku hadapi semasa maria mengandung di bulan ke 8.

pagi..
seperti biasa aku akan bgn dan pergi kerja

petang..
balik rumah aku akan clearkan rumah dulu..mcm menyapu rumah..kemas rumah siket2 dan buat apa yang patut.

lepas tu aku akan angkat baju di ampaian dan jemur baju kalau ada baju yang telah dibasuh..

lepas tu aku rileks2 kejap..then terus ke dapur untuk setting menu ape yang akan aku masak pada hari tersebut..kalaw ade bende tak cukup aku akan ke kedai/pasar dulu beli bahan2 yang nak dimasak.

sehingga hari ni baru 2x aku masak..memang aku akui..cara masakan ku tak sehebat maria..
tapi setakat nak makan tu boleh saje..hehe

lepas masak aku akan makan bersama maria..then kemas barang2 or basuh pinggan periuk yang di gunakan.

lepas tu baru aku mandi..

malam sikit aku akan tgk kalu2 ade kerje yang tak settle lg..agak2 dah tak der barulah aku bleh rileks..aku bleh lepak kejap..

bila maria masuk bilik untuk tidur..aku akan sediakan segelas air untuk diminum kalau dia terjaga nanti..

rasa kepuasan gak bile jadik suri rumah ni..hakhak..apapepun aku tak mampu tandingi tugas seorang isteri..

aku tak mengeluh..sebab aku tau..kepenatan maria bergelar isteri tak mampu aku bayar balik..

thanks mama :)

3 comments:

Maria Hadiey said...

kadang2 takut dianggap pemalas...bukan sengaja nak biarkan papa wat sume tu... try to be ur good wife..

ketutu said...

ble mase ko isap rokok?? berak?? mnum air?? msg ngan bini no-2?? asal ko x ckp pn kat blog ko??

halimunanisasi said...

ketutu..ko ingat aku mcm ko ke...huhuhaha